Zo vergroot je de omzet van je winkel met online verkoop
Steeds meer mensen winkelen online. Deze vorm van kopen is in een stroomversnelling gekomen tijdens de coronaperiode. Het ziet er niet naar uit dat de omzet van internetaankopen de komende jaren weer zal dalen. We zien het overal. Winkelstraten vertonen lege panden, op de markt is het een stuk minder druk dan tien jaar geleden. Als je niet meegaat in de trend om ook online te verkopen is de kans aanwezig dat je concurrenten er met de winst vandoor gaan.
Zo start je je eigen webwinkel
Een webwinkel starten is een stapje ingewikkelder dan een gewone website. Een website waar je alleen informatie deelt met hooguit een contactformulier dat aan je e-mailadres is gekoppeld kent niet zoveel risico’s. Als je online gaat verkopen dan is dat een ander verhaal. Je moet er dan immers voor zorgen dat betalingen veilig kunnen worden gedaan en dat criminelen geen informatie over klanten of hun betaalgegevens kunnen buitmaken. CCV Shop heeft ruime ervaring met het opzetten van online winkels en kan je hierbij behulpzaam zijn. Want behalve veilig betalen zijn er natuurlijk nog meer aspecten waar je rekening mee moet houden.
Hoe moet je webshop eruit zien?
Ga je een webshop beginnen, dan is de eerste vraag: wat wordt de lay-out? Kies voor een zo overzichtelijk mogelijke website. Een bezoeker moet in één oogopslag kunnen zien wat je te koop hebt en hoe hij zo snel mogelijk het gewenste artikel kan vinden. Kies dus bij voorkeur voor een rustige homepage waar de klant niet te veel prikkels in één keer krijgt. Natuurlijk mag je op de homepage laten weten dat er een leuke actie loopt of dat er een nieuw product is dat je onder de aandacht wilt brengen. Wees terughoudend met pop-up schermen. De bezoeker krijgt er sowieso al eentje voor de cookies, als er vervolgens nog 3 schermen openspringen waarin een bezoeker op de nieuwsbrief wordt gewezen, de online klantenservice zich meldt en de nieuwste topaanbieding in beeld verschijnt dan is de kans groot dat die bezoeker afhaakt.
Snel zoeken en vinden
Veel mensen die online winkelen hebben niet zoveel geduld. Ze willen snel vinden waar ze naar op zoek zijn. Denk dus goed na over je menustructuur. Maak die logisch en niet te uitgebreid. Kies bij een wat langer menu bij voorkeur voor een alfabetische volgorde van de menu items. Een bezoeker moet in 3 klikken kunnen vinden wat hij zoekt. Zorg voor duidelijke productomschrijvingen. Wat voor jou logisch en vanzelfsprekend lijkt kan voor iemand anders nog vragen oproepen. Dus ook bij een hamer of een schoonmaakmiddel tegen schimmelaanslag hoort een beschrijving van het product. Vervolgens moet de klant snel en gemakkelijk zijn bestelling kunnen afronden en de betaling regelen. Beloof je op je website ‘vandaag besteld is morgen in huis’, houd je daar dan ook aan. Als dat niet lukt, meld dit dan gewoon niet, dan wek je ook geen verwachtingen.
Schrijfster Wonenvandaag.nl
Martini is de visionaire auteur achter wonenvandaag.nl, waar ze haar passie voor wonen en interieur tot leven brengt. Met een scherp oog voor esthetiek en functionaliteit, creëert ze betoverende woonartikelen die lezers inspireren om hun huis om te toveren tot een oase van stijl en comfort. Haar woorden zijn als penseelstreken op een canvas, waarbij elk artikel een verhaal vertelt van creativiteit en persoonlijkheid. Als een ware woondeskundige deelt Martini haar diepgaande kennis en innovatieve ideeën, waardoor lezers worden aangemoedigd om hun eigen unieke woonstijl te omarmen en te laten stralen.
Nieuwe blogs
De invloed van gordijnen op je interieur: sfeer, isolatie en privacy
Stijlvolle hanglamp zithoek: de beste keuzes voor jouw interieur